Всенощное бдение и Воскресная Литургия. Глас 7-й

Здравствуйте, дорогие посетители православного сайта “Семья и Вера”!

В субботу, в 17 часов вечера, наступает Воскресный день. Во всех православных храмах совершается Всенощное бдение, состоящее из Вечерни и Утрени. А, в воскресенье утром, служится Божественная Литургия. Помолиться за этими Богослужениями в храме – обязанность каждого христианина. К сожалению, по различным серьезным причинам, не каждый из нас может посетить храм Божий, но прослушать службу, или часть её, под силу каждому человеку, имеющему выход в интернет, и соответственно на наш сайт.

Ниже мы прилагаем аудиозапись воскресного Богослужения на 7-й глас, сделанную в стенах Московского Сретенского монастыря.

Богослужения на 7-й глас в текущем 2018 году совершаются в следующие Воскресные дни: 21 января; 11 марта; 22 июля; 16 сентября; 11 ноября; 6 января.

ВЕЧЕРНЯ. ГЛАС 7-Й

Пpиидите, возpадуемся Господеви, / сокpушившему смеpти деpжаву, / и пpосветившему человеческий pод, / со безплотными зовуще: / Содетелю и Спасе наш, слава Тебе.

[Придите, возрадуемся о Господе, / сокрушившем могущество смерти / и просветившем человеческий род, / с бесплотными восклицая: / «Создатель и Спаситель наш, слава Тебе!»]

Кpест пpетеpпел еси Спасе, / и погpебение нас pади, / смеpтию же яко Бог смеpть умеpтвил еси. / Темже покланяемся тpидневному воскpесению Твоему: / Господи, слава Тебе.

[Крест претерпел Ты, Спаситель, / и погребение нас ради; / но Своею смертию, как Бог, смерть умертвил. / Потому мы поклоняемся / Твоему воскресению в третий день. / Господи, слава Тебе!]

Апостоли видевше воскpесение Содетеля, чудяхуся, / поюще хвалу Ангельскую: / сия слава есть цеpковная, / сие богатство Цаpствия: / постpадавый нас pади, Господи, слава Тебе.

[Апостолы, увидев воскресение Создателя, удивлялись, / воспевая хвалу ангельскую: / «Это – слава Церкви, это – богатство Царства. / Пострадавший ради нас Господи, слава Тебе!»]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Мати убо позналася еси, паче естества, Богоpодице, / пpебыла же еси Дева, паче слова и pазума: / и чудесе Рождества Твоего сказати язык не может. / Пpеславну бо сущу зачатию Чистая, / непостижен есть обpаз pождения: / идеже бо хощет Бог, побеждается естества чин. / Темже Тя вси, Матеpь Божию ведуще, / молим Ти ся пpилежно, / моли спастися душам нашим.

[Ты, Богородица, сверхъестественно явилась матерью, / но пребыла девою, – что выше мысли и разума, / и чуда рождения Тобою / язык изъяснить не может. / Ибо, как дивно было зачатие, Чистая, / непостижим и образ рождения, – / ведь там, где хочет Бог, / отступает закон естества. / Потому мы все, почитая Тебя Матерью Божией, / молим Тебя усердно: / «Ходатайствуй о спасении душ наших!»]

Воскресные стихиры на стиховне, глас 7-й

Воскpесл еси из гpоба Спасе мipа, / и совоздвигл еси человеки с плотию Твоею: / Господи, слава Тебе.
Ины стихиpы, по алфавиту:

[Воскрес Ты из гроба, Спаситель мира, / и воскресил людей вместе с плотию Своею. / Господи, слава Тебе!]

Воскpесшему из меpтвых, и пpосветившему вся, / пpиидите поклонимся: / от адова бо мучительства нас свободил есть, / своим тpидневным Воскpесением живот нам даpовавый, / и велию милость.

[Воскресшему из мертвых и Просветившему все / давайте поклонимся; / ибо от самовластия ада Он нас освободил, / Своим воскресением на третий день / даровав нам жизнь и великую милость.]

Во ад сошед Хpисте, смеpть пленил еси, / и тpидневен воскpес, нас совоскpесил еси, / славящих Твое всесильное востание, / Господи Человеколюбче.

[Во ад сойдя, Христе, Ты смерть пленил / и, в третий день воскреснув, нас с Собою воскресил, / прославляющих Твое всесильное восстание, / Господи, Человеколюбец.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Под кpов Твой Владычице, / вси земноpоднии пpибегающе, вопием ти: / Богоpодице упование наше, / избави ны от безмеpных пpегpешений, / и спаси души наша.

[Под Твое покровительство прибегнув, Владычица, / все мы, на земле рожденные, взываем Тебе: / «Богородица, надежда наша, / избавь нас от бесчисленных согрешений / и спаси души наши!»]

Тропарь, глас 7-й

Разрушил еси Крестом Твоим смерть, / отверзл еси разбойнику рай; / мироносицам плач преложил еси / и Апостолом проповедати повелел еси, / яко воскресл еси, Христе Боже, / даруяй мирови / велию милость.

[Сокрушил Ты Крестом Своим смерть, / открыл разбойнику рай, / плач мироносиц в радость изменил / и Своим апостолам проповедовать повелел, / что Ты воскрес, Христе Боже, / даруя миру / великую милость.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Яко нашего воскресения сокровище, / на Тя надеющияся, Всепетая, / от рова и глубины прегрешений возведи; / Ты бо повинныя греху спасла еси, / рождши Спасение наше. / Яже прежде рождества Дева, и в рождестве Дева, / и по рождестве паки пребываеши Дева.

[Как нашего воскресения сокровищница, / на Тебя надеющихся, Всепрославленная, / из рва и глубины согрешений возведи. / Ибо Ты спасла повинных во грехе, родив Спасение: / прежде рождения Его – Дева, и при рождении – Дева, / и после рождения / также пребываешь Девою.]

Воскресная песнь после Евангелия

Воскресение Христово видевше, / поклонимся Святому Господу Иисусу, / единому безгрешному. / Кресту Твоему покланяемся, Христе, / и святое Воскресение Твое поем и славим: / Ты бо еси Бог наш, / разве Тебе иного не знаем, / имя Твое именуем. / Приидите вси вернии, / поклонимся Святому Христову Воскресению: / се бо прииде крестом радость всему миру. / Всегда благословяще Господа, / поем Воскресение Его: / распятие бо претерпев, / смертию смерть разруши.

[Воскресение Христа увидев, / поклонимся Святому Господу Иисусу, / единому безгрешному. / Кресту Твоему поклоняемся, Христе, / и Святое воскресение Твоё поём и славим, / ибо Ты – Бог наш, / кроме Тебя иного не знаем, / имя Твоё призываем. / Придите, все верные, / поклонимся святому Христову воскресению, / ибо вот, пришла через Крест / радость всему миру. / Всегда благословляя Господа, / воспеваем воскресение Его, / ибо Он, распятие претерпев, / смертию смерть сокрушил.]

КАНОН ВОСКРЕСНЫЙ, ГЛАС 7-Й 

Песнь 1

Ирмос: Манием Твоим / на земный образ преложися / прежде удоборазливаемое / водное естество, Господи. / Темже немокренно пешешествовав Израиль, / поет Тебе песнь победную.

[Мановением Твоим / в земле присущую твердость претворилось / прежде легко разливавшееся / водное естество, Господи; / Потому пешком прошедший посуху Израиль / поет Тебе песнь победную.]

Припев: Слава Господи, святому Воскресению Твоему.

Осудися смертное мучительство древом, / неправедною смертию осуждену Ти, Господи: / отнюдуже князь тьмы Тебе не одолев, / праведно изгнан бысть.

[Осуждена тирания смерти Древом, / когда Тебя неправедно / на смерть осудили, Господи; / потому князь тьмы, Тебя не одолевший, / справедливо изгнан вон.]

Ад Тебе приближися, / и зубы не возмог стерти тело Твое, / челюстьми сокрушися. / Отнюдуже Спасе, болезни разруш смертныя, / воскресл еси тридневен.

[Ад, к Тебе приблизившись / и будучи бессилен, / сокрушить зубами тело Твое, / с челюстями разбитыми остался; / потому Ты, Спаситель, расторгнув муки смерти, / воскрес на третий день.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Разрешишася болезни праматере Евы: / болезни бо избежавше, неискусомужно родила еси. / Отнюдуже яве Богородицу, Пречистая, ведуще Тя, вси славим.

[Окончены муки праматери Евы; / ибо, мук не ощутив, Ты родила безбрачно; / потому, истинно признавая Тебя Богородицей, / мы все Тебя, Всечистая, прославляем.]

Песнь 3

Ирмос: В начале Небеса / всесильным Словом Твоим утверждей Господи Спасе, / и Вседетельным и Божиим Духом, / всю силу их, / на недвижимем мя камени / исповедания Твоего утверди.

[В начале небеса / всесильным Своим Словом утвердивший, Господи Спаситель, / и вседейственным и Божественным Духом все воинство их! / На непоколебимом камне исповедания Твоего / меня утверди.]

Ты возшед на древо, / о нас болезнуеши волею, благоутробне Спасе, / и терпиши язву, примирения ходатайственну, и спасения верным: / еюже Твоему, Милостиве, вси примирихомся Родителю.

[Ты, взойдя на Древо, / ради нас добровольно принимаешь муки, благосердный Спаситель, / и переносишь язвы, / приносящие мир и спасение верным: / чрез них все мы, Милостивый, / примирились с Твоим Родителем.]

Ты мя очистив от язвы, / душею уязвленнаго змиевым угрызением, Христе, / и показал еси свет, во тьме древле мне слежащу и во тлении: / крестом бо во ад сошед, мене совоскресил еси.

[Ты, Христе, избавил меня от раны, / душе уязвлением дракона нанесенной, / и свет показал мне, / издревле обитавшему во тьме и тлении; / ибо Ты, сойдя во ад, / Крестом воскресил меня с Собою.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Неискусомужныя Твоея Матере мольбами / мир мирови подаждь, Спасе, / и несказанныя Твоея славы славословящия Тя сподоби.

[Не познавшей мужа Матери Твоей мольбами, / миру мир подай, Спаситель, / и царю победу даруй над враждебными иноплеменниками, / и неизреченной Твоей славы / прославляющих Тебя удостой]

Песнь 4

Ирмос: Отча недра не оставль, / и сошед на землю, Христе Боже, / тайну услышах / смотрения Твоего, / и прославих Тя, Едине Человеколюбче.

[Недр Отчих не оставивший / и сошедший на землю, Христе Боже! / Услышал я о таинстве промышления Твоего / и прославил Тебя, единый Человеколюбец.]

Своя плещи дав, иже от Девы воплощься, на раны, рабу прегрешившу, / биен бывает Владыка неповинен, / разрешая моя согрешения.

[Спину Свою дав для ударов, / от Девы воплотившийся Владыка неповинный, / за раба преткнувшегося мучениям подвергается, / расторгая мои преступления.]

Предстояв судищу судий законопреступных, / яко осудимый повинен бывает, и заушается бренною рукою, / создавый человека яко Бог, и судяй праведно земли.

[Представ пред судилищем / судей законопреступных, / как подсудимый обвиняется / и подвергается ударам по лицу от бренных рук / Создавший человека, как Бог, / и праведный Судия земли.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Яко воистинну Мати Божия, Творца Твоего и Сына моли, / к спасительному направити мя пристанищу, Всенепорочная, славнаго Его хотения.

[Как истинная Матерь Божия, / Творца Своего и Сына моли, / направить меня, Всенепорочная, к спасительной пристани / славной Его воли.]

Песнь 5

Ирмос: Нощь не светла неверным Христе, / верным же просвещение в сладости словес Твоих. / Сего ради к Тебе утренюю, / и воспеваю Твое Божество.

[Ночь мрачная для неверных, / для верных же – просвещение / в усладе божественных Твоих слов, Христе; / потому я с рассвета стремлюсь к Тебе / и воспеваю Твое Божество.]

За Твоя рабы продаешися, Христе, / и по ланите ударение терпиши, / свободе ходатайственно поющим: / к Тебе утренюю, и воспеваю Твое Божество.

[За рабов Своих Ты продаешься, Христе, / и переносишь удары по лицу, / приносящие свободу Тебе воспевающим: / «К Тебе я с рассвета стремлюсь / и воспеваю Твое Божество!»]

Божественною Твоею силою, Христе, / немощию плотскою крепкаго низложил еси, / и победителя мя смерти, Спасе, воскресением показал еси.

[Божественною Своею силою, Христе, / чрез немощь плоти / Ты сильного низверг / и меня победителем смерти, Спаситель, / явил чрез Свое воскресение.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Бога родила еси Мати чистая, / воплощеннаго из Тебе боголепно, всепетая: / понеже не познала еси мужеска пола, / но от Святаго раждаеши Духа.

[Бога Ты родила, Матерь чистая, / богоприлично воплотившегося от Тебя, Всехвальная; / ибо не познала Ты ложа супружеского, / но зачинаешь от Святого Духа.]

Песнь 6

Ирмос: Плавающаго в молве / житейских попечений, / с кораблем потопляема грехи, / и душетленному зверю приметаема, / яко Иона, Христе, вопию Ти: / из смертоносныя глубины возведи мя.

[Бедствующий среди волнения житейских попечений, / потопляемый сопутствующими мне грехами, / и к душегубительному зверю низвергаемый, / как Иона взываю Тебе, Христе: / «Из смертоносной глубины меня возведи!»]

Воспоминаху Тя заключенныя во аде души, и оставльшияся праведных, / и от Тебе спасения моляхуся: / еже крестом, Христе, подал еси преисподним, / пришед яко благоутробен.

[Вспоминали о Тебе заключенные во аде / и изнемогавшие души праведников / и молились Тебе о спасении, / которое Крестом Ты, Христе, даровал, / в подземные места сойдя, / как милосердный.]

Ко одушевленному Твоему и нерукотворенному храму, / разрушену бывшу страданьми, / воззрети паки лик апостольский отчаяся: / но паче надежды поклонься, / воскресша повсюду проповеда.

[На Твой одушевленный и нерукотворный храм, / разрушенный страданиями, / не надеялся снова взглянуть апостолов сонм; / но сверх надежды поклонившись Воскресшему, / повсюду стал о Нем провозглашать.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Неизреченнаго рождества Твоего всенепорочнаго образ, / Дево богоневестная, иже нас ради, / кто от человек сказати возможет? / Яко Бог неописанне, Слово соединився Тебе, / плоть из Тебе бысть.

[Образ непостижимого рождения от Тебя, Всенепорочная, / бывшего ради нас, Дева, Божия Невеста, / кто из людей сможет изъяснить? / Ибо Бог Слово, невыразимо с Тобой соединившись, / плотию чрез Тебя соделался.]

Кондак, глас 7-й

Не ктому держава смертная / возможет держати человеки: / Христос бо сниде, сокрушая и разоряя силы ея. / Связуем бывает ад, / пророцы согласно радуются: / предста, глаголюще, Спас сущим в вере, / изыдите, вернии, в воскресение.

[Уже не сможет более удерживать людей власть смерти, / ибо сошел Христос сокрушая и разоряя силы ее. / Ад связан, пророки согласно радуются: / «Явился, – говорят, – Спаситель тем, кто в вере; / выходите, верные для воскресения!»]

Икос

Вострепеташа доле преисподняя днесь, / ад и смерть Единаго от Троицы: / земля поколебася, вратницы же адовы видевше Тя, ужасошася: / вся же тварь со пророки радующися поет Тебе победную песнь, / избавителю Богу нашему, / разрушившему ныне смертную силу. / Да воскликнем и возопиим ко Адаму, и к сущим из Адама: / древо сего паки введе. / Изыдите, вернии, в воскресение.

[Трепетали в сей день под землею преисподняя, / ад и смерть пред Одним из Троицы; / земля колебалась, а привратники ада, / Тебя увидев, устрашились; / и все творение вместе с пророками / воспевает, радуясь, победную песнь / Тебе – Искупителю нашему Богу, / уничтожившему ныне силу смерти. / Воскликнем победно и возгласим / Адаму и тем, кто от Адама: / «Древо Креста это спасение принесло; / выходите, верные, для воскресения!»]

Песнь 7

Ирмос: Пещь отроцы / огнепальну древле росоточащу показаша, / Единаго Бога воспевающе и глаголюще: / превозносимый отцев Бог / и препрославлен.

[Отроки печь, огнем пылавшую, / в древности росоносною явили, / единого Бога воспевая и возглашая: / «Превозносим Бог отцов и препрославлен!»]

Древом умерщвляется Адам, волею преслушание соделав: / послушанием же Христовым паки обновляемь есть. / Мене бо ради распинается Сын Божий, препрославленный.

[Древом умерщвляется Адам, / по своей воле совершивший ослушание, / послушанием же Христа он воссоздан; / ибо ради меня распинается / Сын Божий препрославленный.]

Тебе воскресшаго, Христе, из гроба, тварь вся воспе: / Ты бо жизнь сущим во аде процвел еси, / мертвым воскресение, / иже во тьме, свет препрославленный.

[Тебя, Христе, воскресшего из гроба, / воспело все творение; / ибо Ты находившимся во аде жизнь произрастил, / мертвым – воскресение, во тьме пребывавшим – свет, / о Препрославленный!]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Радуйся, Дщи Адама тленнаго. / Радуйся, едина Богоневесто. / Радуйся, еюже тля изгнана бысть, яже Бога рождши: / Егоже моли, Чистая, спастися всем нам.

[Радуйся, дочь Адама погибшего! / Радуйся, единая Божия Невеста! / Радуйся, ибо тление изгнано / ради Тебя, Бога зачавшая; / Его моли, Чистая, / о спасении всех нас.]

Песнь 8

Ирмос: Неопальная огню / в Синаи причащшаяся / Купина, Бога яви / медленоязычному и гугнивому Моисеови, / и отроки ревность Божия / три непреборимыя / во огни певцы показа: / вся дела Господня Господа пойте, / и превозносите во вся веки.

[Неопалимым для огня на Синае пребывший / куст терновый Бога явил / косноязычному и невнятно говорившему Моисею; / и трех отроков в огне ревность Божия / непоколебимыми песнопевцами показала: / «Все творения, Господа воспевайте / и превозносите во все века!»]

Пречистый Агнец словесный за мир заклан быв, / престави яже по закону приносимая, / очистив сего кроме прегрешений яко Бог, присно зовуща: / вся дела Господня, Господа пойте, и превозносите во вся веки.

[Пречистый разумный Агнец, за мир закланный, / прекратил жертвы, по закону приносимые, / как Бог от согрешений очистив этот мир, / непрестанно восклицающий: / «Все творения, воспевайте Господа / и превозносите во все века!»]

Нетленна не сущи прежде страсти, / восприятая от Создателя плоть наша, / по страсти и воскресении неприкосновенна тлению устроися, / и смертныя обновляет, зовущия: / вся дела Господня Господа пойте, / и превозносите во вся веки.

[Не бывшая нетленною прежде страдания, / Творцом принятая наша плоть, / после Его страданий и воскресения / недоступной тлению соделалась / и обновляет смертных, восклицающих: / «Все творения, воспевайте Господа / и превозносите во все века!»]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Твое чистотное и всенепорочное, Дево, / скверное и мерзское вселенныя очисти, / и была еси нашего примирения к Богу вина, Пречистая: / темже Тя, Дево, вся дела благословим, / и превозносим во вся веки.

[Твоя, Дева, чистота / и непорочность совершенная / нечистоту и мерзость вселенной очистила; / и Ты, Всечистая, сделалась виновницей / нашего с Богом примирения. / Потому мы все Тебя благословляем, Дева, / и превозносим во все века.]

Песнь 9

Ирмос: Нетления искушением рождшая, / и всехитрецу Слову плоть взаимодавшая, / Мати неискусомужная Дево Богородице, / Приятелище Нестерпимаго, / Село Невместимаго Зиждителя Твоего, / Тя величаем.

[Не нарушив девства во чреве носившая / и всеискусному Слову плоть давшая, / Матерь, не знавшая мужа, Дева Богородица, / вместилище Невместимого, / обитель Беспредельного Создателя Твоего, / Тебя мы величаем.]

Иже божеству страсть прилагающии, / зауститеся вси чуждемудреннии: / Господа бо славы плотию распята, / не распята же естеством божественным, / яко во двою естеству Единаго величаем.

[Замолчите все, неправо мыслящие, / Божеству приписывающие страдания; / ибо Господа славы, плотию распятого, / но по естеству Божественному не распинаемого, / как Единого в двух естествах, / мы величаем.]

Иже телесем востанию неверующии, / ко Христову шедше гробу, научитеся: / яко умерщвлена бысть, и воскресе паки плоть Жизнодавца, / во уверение последняго воскресения, на неже уповаем.

[Воскресение тел отвергающие! / Придя ко гробу Христову, убедитесь, / что умерщвлена была, но вновь воздвигнута / плоть жизни Подателя, / в удостоверение последнего воскресения, / которого мы ожидаем.]

Не божеств Троицу, но Ипостасей, / ниже единицу Лиц, но Божества чтуще, / ссецаем же Сию делящих: / сливаем же паки, слияние дерзающих на Сию, Юже величаем.

[Почитая Троицу не божеств, но Ипостасей, / и Единицу не Лиц, но Божества, / мы поражаем Ее разделяющих, / и приводим в замешательство дерзающих сливать / Ту, Которую мы величаем.]

Стихиры воскресные на хвалитех, глас 7-й:

Воскресе Христос из мертвых, / разруш смертныя узы: / благовести земле, радость велию, / пойте Небеса Божию славу.

[Воскрес Христос из мертвых, / расторгнув оковы смерти. / Благовествуй, земля, радость великую; / хвалите, небеса, Божию славу!]

Воскресение Христово видевше, / поклонимся святому Господу Иисусу: / единому безгрешному.

[Воскресение Христа увидев, / поклонимся Святому Господу Иисусу, / единому безгрешному.]

Христову воскресению кланяющеся не престаем: / той бо спасл есть нас от беззаконий наших, / Святый Господь Иисус, / явлей воскресение.

[Христову воскресению / поклоняться не перестаем; / ибо Он спас нас от беззаконий наших, – / Святой Господь Иисус, / явивший воскресение.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Преблагословена еси, Богородице Дево, / Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, / Адам воззвася, / клятва потребися, / Ева свободися, / смерть умертвися, и мы ожихом. / Тем воспевающе вопием: / благословен Христос Бог, / благоволивый тако, слава Тебе.

[Преблагословенна Ты, Богородица Дева, / ибо Воплотившимся от Тебя ад пленен, / Адам из него возвращен, / проклятие лишилось силы, / Ева освобождена, смерть умерщвлена / и мы исполнились жизни. / Потому, воспевая, взываем: / «Благословен Христос Бог, так благоволивший, слава Тебе!»]

Тропарь воскресный

Днесь Спасение миру бысть, / поем Воскресшему из гроба, / и Начальнику жизни нашея: / разрушив бо смертию смерть, / победу даде нам и велию милость.

[Всей день совершилось спасение мира! / Воспоем Воскресшего из гроба / и Начальника жизни нашей, / ибо уничтожив смертию смерть, / Он дал нам победу и великую милость.]

Окончание, конец

Всенощная и Литургия. Глас 6-й      Всенощная и Литургия. Глас 8-й →

Воскресные и праздничные Богослужения. Рубрика

На главную страницу сайта