Всенощное бдение и Воскресная Литургия. Глас 4-й

Мир Вам, дорогие посетители православного сайта “Семья и Вера”!

Предлагаем Вам соприкоснутся с Воскресным торжеством, проходящим по всей России – в стенах городских соборах, пригородных храмах и сельских церквях, где воспевается знаменательное и великое событие – Воскресение Господа нашего Иисуса Христа!

В текущем 2018 году воскресное Богослужение на 4-й глас совершается: 18 февраля; 1 июля; 26 августа; 21 октября; 16 декабря. В эти Воскресные дни Вы можете прослушать аудиозапись Богослужения, сделанную в Московском Сретенском монастыре.

Ниже также прилагаются фрагменты текста воскресной службы 4-го гласа.

ВЕЧЕРНЯ. ГЛАС 4-Й

Воскресные стихиры на Господи воззвах

Животворящему Твоему Кресту, / непрестанно кланяющеся, Христе Боже, / тридневное Воскресение Твое славим: / тем бо обновил еси истлевшее человеческое естество, Всесильне, / и иже на Небеса восход обновил еси нам, / яко Един Благ и Человеколюбец.

[Перевод с церковнославянского языка на русский]

[Животворящему Твоему Кресту / непрестанно поклоняясь, Христе Боже, / воскресение Твое на третий день мы славим; / ибо им Ты обновил истлевшее человеческое естество, Всесильный, / и путь восхождения на небеса указал нам, / как единый Благой и Человеколюбец.]

Древа преслушания запрещение / разрешил еси, Спасе, / на древе крестнем волею пригвоздився, / и во ад сошед, Сильне, / смертныя узы, яко Бог, растерзал еси. / Темже кланяемся еже из мертвых Твоему Воскресению, / радостию вопиюще: / Всесильне Господи, слава Тебе.

[Наказание за древо ослушания / Ты отменил, Спаситель древом Креста, / добровольно к нему пригвожденный; / и, сойдя во ад, Всесильный, / Ты как Бог оковы смерти разорвал. / Потому мы поклоняемся Твоему воскресению из мертвых, / в радости взывая: / «Всесильный Господи, слава Тебе!»]

Врата адова сокрушил еси, Господи, / и Твоею смертию смертное царство разрушил еси: / род же человеческий от истления свободил еси, / живот и нетление мiру даровав, / и велию милость.

[Врата ада сокрушил Ты, Господи, / и Своею смертию царство смерти разорил, / род же человеческий от тления освободил, / жизнь и бессмертие миру даровав, / и великую милость.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Иже Тебе ради богоотец пророк Давид / песненно о Тебе провозгласи, / величия Тебе Сотворшему: / предста Царица одесную Тебе. / Тя бо Матерь, Ходатаицу Живота показа, / без отца из Тебе вочеловечитися Благоволивый Бог, / да Свой паки обновит образ, истлевший страстьми, / и заблуждшее горохищное обрет овча, / на рамо восприим, к Отцу принесет, / и Своему хотению, с Небесными совокупит Силами, / и спасет, Богородице, мiр, / Христос имеяй велию и богатую милость.

[Через Тебя, Богородица, / ставший предком Божиим пророк Давид / благозвучно о Тебе провозгласил / пред сотворившем Тебе величие: / «Предстала Царица справа от Тебя». / Ибо Тебя Матерью, носительницей жизни сделал Бог, / без отца благоволивший воплотиться от Тебя, / чтобы обновить в нас Свой образ, погубленный страстями, / и, найдя заблудившуюся в горах овцу, / взяв на плечи ко Отцу принести, / и по Своей воле соединить с небесными Силами и спасти мир – / Христос, имеющий великую и богатую милость.]

Воскресные стихиры на стиховне, глас 4-й

Господи, восшед на Крест, / прадеднюю нашу клятву потребил еси, / и сошед во ад, / вечныя узники свободил еси, / нетление даруя человеческому роду, / сего ради поюще славим / Животворящее и Спасительное Твое Востание.

[Ты, Господи, взойдя на Крест, / от прародителей пришедшее на нас проклятие отменил; / и сойдя во ад, бывших в нем от века узников освободил, / нетление даруя человеческому роду. / Потому мы, воспевая, славим / животворящее и спасительное Твое воскресение.]

Повешен на древе, Едине Сильне, / всю тварь поколебал еси: / положен же во гробе, / живущия во гробех воскресил еси, / нетление и жизнь даруя человеческому роду. / Темже поюще, славим / тридневное Твое Востание.

[Вися на Древе, Ты, единый Сильный, / все творение поколебал / и положенный во гробницу, / пребывавших в могилах воскресил, / нетление и жизнь даруя роду человеческому. / Потому мы воспевая славим / Твое воскресение на третий день.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Призри на моления Твоих раб, Всенепорочная, / утоляющи лютая на ны востания, / всякия скорби нас изменяющи. / Тя бо, Едину, твердое и известное Утверждение имамы, / и Твое предстательство стяжахом. / Да не постыдимся, Владычице, Тя призывающии, / потщися на умоление, Тебе верно вопиющих: / радуйся, Владычице, всех Помоще, / Радосте и Покрове, и Спасение душ наших.

[Приклонись к мольбам рабов Твоих, Всенепорочная, / прекращая беды, на нас восстающие, / от всякой скорби нас избавляя: / ибо Тебя одну как твердую и надежную опору мы имеем, / и в Тебе защиту обрели. / Да не постыдимся, Владычица, Тебя призывая! / Поспеши исполнить моление Тебе с верою взывающих: / «Радуйся, Владычица, всем помощь, / радость и покров и спасение душ наших!»]

Тропарь, глас 4-й

Cветлую Воскресения проповедь / от Ангела уведевша Господни ученицы / и прадеднее осуждение отвергша, / апостолом хвалящася глаголаху: / испровержеся смерть, / воскресе Христос Бог, / даруяй мiрови велию милость.

[Радостную весть о воскресении узнав от Ангела, / и избавившись от прародительского осуждения, / Господни ученицы апостолам возглашали, торжествуя: / «Низвержена смерть, воскрес Христос Бог, / дарующий миру великую милость!»]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Еже от века утаеное / и Ангелом несведомое таинство, / Тобою, Богородице, сущим на земли явися Бог, / в неслитном соединении воплощаемь, / и Крест волею нас ради восприим, / имже воскресив первозданнаго, / спасе от смерти души наша.

[От века сокровенное / и Ангелам неведомое таинство, / через Тебя, Богородица, явлено живущим на земле, / – Бог, воплощающийся в неслитном единении двух естеств, / и ради нас добровольно принявший Крест, – / им Он воскресил Адама первозданного / и спас от смерти души наши.]

Канон воскресный, глас 4-й 

Песнь 1

Ирмос: Моря чермную пучину / невлажными стопами / древний пешешествовав Израиль, / крестообразныма Моисеовыма рукама / Амаликову силу в пустыни победил есть.

[Моря Красного пучину / не омоченными стопами / перейдя, древний Израиль, / крестообразно распростертыми Моисеевыми руками / Амаликово войско в пустыне в бегство обратил.]

Припев: Слава Господи, святому Воскресению Твоему.

Вознеслся еси на пречистем древе крестнем, / наше отпадение исправляя, / еже на древе исцеляя всегубительство, Владыко, / яко Благ и Всесилен.

[Вознесся Ты, Владыка, / наше падение исправляя, / на пречистое древо Креста, / и всецелую нашу гибель / от древа познания исцеляя, / как благой и всемогущий.]

Во гробе плотски, во аде же с душею, яко Бог: / в раи же с разбойником, и на Престоле был еси, Христе, со Отцем и Духом, / вся исполняя Неописанный.

[Во гробе плотью, а во аде с душою как Бог, / в раю же с разбойником / и на престоле был Ты, Христе, со Отцом и Духом, / все наполняя, беспредельный.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Без семене Отчею волею / от Божественнаго Духа Божия зачала еси Сына, / и плотию родила еси: / Иже из Отца без матере, / нас же ради, из Тебе без отца.

[По воле Отца без семени от Божественного Духа / Ты зачала Сына Божия, / и родила во плоти от Отца рожденного без матери, / и ради нас – от Тебя без отца.]

Песнь 3

Ирмос: Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, зовущи: / Ты моя крепость, Господи, / и прибежище, и утверждение.

[Веселится о Тебе Церковь Твоя, Христе, взывая: / «Ты моя сила, Господи, / и прибежище, и утверждение!»]

Древо животное, мысленный истинный виноград, / на Кресте висит, всем источая нетление.

[Древо жизни, духовный и истинный виноград, / на Кресте висит, всем бессмертие источая.]

Яко велик, яко страшен, яко адово низложь шатание, / и яко Бог нетленен, ныне плотски воскресе.

[Как великий, как страшный, / как надменность ада укротивший / и как Бог нетленный, Он ныне плотию воскрес.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Ты едина сущим на земли, / яже паче естества благих Ходатаица, / Мати Божия была еси: / темже Ти, радуйся, приносим.

[Ты одна для живущих на земле / сверхъестественных благ виновницей соделалась, Матерь Божия, / потому приветствие «радуйся» мы Тебе приносим.]

Песнь 4

Ирмос: Вознесена Тя видевши Церковь на Кресте, / Солнце Праведное, / ста в чине своем, / достойно взывающи: / слава силе Твоей, Господи.

[Вознесенным увидев на Кресте, / Тебя, Солнце правды, / стала Церковь на месте своем, достойно взывая: / «Слава силе Твоей, Господи!»]

Возшел еси, страсти моя исцеляя, на Крест / страстию Пречистыя плоти Твоея, / в нюже волею облеклся еси. / Темже Ти взываем: / слава силе Твоей, Господи.

[Ты взошел на Крест, да уврачуешь мои страсти / страданиями Своей пречистой плоти, / которую Ты добровольно принял. / Потому мы восклицаем Тебе: / «Слава силе Твоей, Господи!»]

Безгрешнаго смерть вкусивши, / Животворящаго Тела Твоего, / достойно, Владыко, умертвися: / мы же вопием Ти, / слава силе Твоей, Господи.

[Смерть, коснувшись непричастного греху / и животворящего тела Твоего, Владыка, / справедливо была умерщвлена; / мы же Тебе взываем: / «Слава силе Твоей, Господи!»]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Неискусобрачно родила еси, Дево, / и по рождестве явилася еси девствующи паки: / темже немолчными гласы, / еже радуйся, Тебе, Владычице, / верою несумненною взываем.

[Не испытав брака зачала Ты, Дева, / и после родов по-прежнему явилась девственной; / потому мы не умолкающими голосами Тебе, Владычица, / с твердой верою восклицаем: «Радуйся!»]

Песнь 5

Ирмос: Ты, Господи мой, Свет в мир пришел еси, / Свет Святый, обращаяй из мрачна неведения / верою воспевающия Тя.

[Ты, Господи мой, светом в мир пришел, / светом святым, от мрака неведения обращающим / с верою воспевающих Тебя.]

Ты, Господи, к земли милостивно сошел еси: / Ты вознесл еси падшее человеческое существо, на древе воздвизаемь.

[Ты, Господи, на землю из сострадания сошел; / Ты возвысил падшее человеческое естество, / вися на Древе.]

Ты взял ми еси, Христе, прегрешений осуждение: / Ты разрушил еси болезни смертныя, Щедре, Божественным воскресением Твоим.

[Ты снял с меня, Христе, / обвинение в грехах; / Ты разрешил муки смерти, Милосердный / Божественным воскресением Своим.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тя оружие непобедимое на враги предлагаем, / Тя утверждение, и надежду нашего спасения, Богоневесто, стяжахом.

[Тебя как оружие несокрушимое / против врагов мы направляем / и в Тебе приобрели опору / и надежду нашего спасения, Божия Невеста.]

Песнь 6

Ирмос: Пожру Ти со гласом хваления, Господи, / Церковь вопиет Ти, / от бесовския крове очищшися / ради милости от ребр Твоих / истекшею Кровию.

[«Принесу Тебе жертву / со гласом хвалебным, Господи», / Церковь взывает Тебе, / от бесовской крови очистившись / по милосердию из ребр Твоих / истекшею кровию.]

Возшел еси на Крест, силою препоясався, / и соплется с мучителем, яко Бог, с высоты свергл еси, / Адама же непобедимою силою воскресил еси.

[Ты взошел на Крест, / препоясавшись могуществом, / и, вступив в борьбу с мучителем, / как Бог, с высоты его низверг, / а Адама воскресил Своей непобедимой дланью.]

Воскресл еси блистаяйся красный из гроба, Христе, / и разгнал еси вся враги Божественною силою Твоею, / и вся, яко Бог, веселия исполнил еси.

[Ты, Христе, блистая, / прекрасным воскрес из гроба / и рассеял всех врагов Своим Божественным могуществом, / и, как Бог, веселием все наполнил.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

О чудо всех чудес новейшее! / Яко Дева во утробе, всяческая обдержащаго / неискусомужно заченши, не тесновмести.

[О чудо, всех чудес необычайнейшее! / Дева, зачав не зная мужа, / все Объемлющего вместила / во чреве, не стеснив.]

Кондак, глас 4-й

Спас и Избавитель мой / из гроба, яко Бог, воскреси от уз земнородныя, / и врата адова сокруши, / и яко Владыка / воскресе тридневен.

[Спаситель и Избавитель мой от гроба, / как Бог воскресил из оков на земле рожденных, / и врата ада сокрушил, / и как Владыка воскрес на третий день.]

Икос

Воскресшаго из мертвых Христа Жизнодавца тридневна из гроба, / и врата смертная днесь сокрушшаго силою Своею, / и ада умертвившаго, и жало смертное стершаго, / и Адама со Евою свободившаго, / воспоим вси земнороднии, вопиюще хвалу прилежно: / Той бо яко Един Крепкий, Бог и Владыка, воскресе тридневен.

[Христа, жизни Подателя, / из гроба в третий день воскресшего из мертвых, / и в сей день врата смерти сокрушившего силою Своею, / ад умертвившего и жало смерти сломившего, / и Адама с Евою освободившего, / воспоем все, на земле рожденные, / с благодарностью возглашая хвалу усердно, / ибо Он, как единый могущественный Бог и Владыка, / воскрес на третий день.]

Песнь 7

Ирмос: В пещи Авраамстии отроцы персидстей, / любовию благочестия паче, / нежели пламенем, опаляеми, взываху: / благословен еси в храме славы Твоея, Господи.

[Чада Авраамовы в печи Персидской, / любовью к благочестию более, чем пламенем разжигаемые, восклицали: / «Благословен Ты в храме славы Твоей, Господи!»]

К нетлению человечество призвася, / Божественною измовено Кровию Христовою, благодарно воспевающее: / благословен еси в храме Славы Твоея, Господи.

[К нетлению снова призвано человечество, / омытое Божетвенною кровию Христа, / и благодарно воспевающее: / «Благословен Ты в храме славы Твоей, Господи!»]

Яко Живоносец, яко рая краснейший / воистинну, и чертога всякаго царскаго показася светлейший, Христе, гроб Твой, / источник нашего воскресения.

[Носителем жизни, поистине рая прекраснейшим, / и всякого чертога царского светлейшим / явился гроб Твой, Христе, / источник нашего воскресения.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Вышняго освященное Божественное селение, радуйся, / Тобою бо дадеся радость, Богородице, зовущим: / благословена Ты в женах еси, Всенепорочная Владычице.

[Божественная освященная Скиния Всевышнего, радуйся! / Ибо чрез Тебя, Богородица, / радость подана взывающим: / «Благословенна Ты между женами, / всенепорочная Владычица!»]

Песнь 8

Ирмос: Руце распростер Даниил, / львов зияния в рове затче, / огненную же силу угасиша, / добродетелию препоясавшеся, / благочестия рачители, отроцы, взывающе: / благословите, вся дела Господня, Господа.

[Руки распростер Даниил / и пасти львов во рве заградил; / сильное же пламя угасили, / добродетелью препоясавшись, / благочестия ревнители – отроки, взывая: / «Благословляйте, все творения Господни, Господа!»]

Руце распростер на Кресте, языки вся собрал еси, / и едину явил еси, Владыко / Церковь воспевающую Тя, земную и небесную, согласно поющим: / благословите вся дела Господня, Господа, / пойте и превозносите Его во веки.

[Руки распростерши на Кресте, / все народы Ты собрал, Владыка, / и указал одну прославляющую Тебя Церковь / единодушно воспевающим на земле и на небесах: / «Благословляйте, все творения Господни, Господа!»]

Белообразен явися женам, / неприступным светом воскресения блистаяйся Ангел, / что Живаго во гробе, вопия, ищете яко мертва; / воистинну воста Христос, Емуже вопием: / вся дела пойте Господа, / и превозносите во вся веки.

[Облеченный в белое и блистающий / неприступным светом воскресения / Ангел явился женам, восклицая: / «Что живого ищете во гробе, как смертного?» / Поистине воскрес Христос, Которому взываем: / «Все творения, воспевайте Господа!»]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Ты Едина во всех родех, Дево Пречистая, / Мати явилася еси Божия: / Ты Божества была еси жилище, Всенепорочная, / не опальшися огнем Неприступнаго Света. / Темже вси Тя благословим, Марие Богоневесто.

[Ты одна во всех поколениях, Дева пречистая, / Матерью Божией явилась, / Ты соделалась жилищем Божества, Всенепорочная, / не опалившись Света Неприступного огнем. / Потому мы все Тебя благословляем, / Мария, Божия Невеста.]

Песнь 9

Ирмос: Камень нерукосечный / от несекомыя горы Тебе, Дево, / краеугольный отсечеся, / Христос, совокупивый разстоящаяся естества. / Тем веселящеся Тя, Богородице, величаем.

[Камень краеугольный / от нерассекаемой горы – Тебя, Дева, / отсечен был без помощи рук, / – Христос, соединивший разделенные естества. / Потому мы с веселием Тебя, Богородица, величаем.]

Всего мя восприял еси весь в совокуплении неслитно, / всему ми дая, Боже мой, Спасение страстию Твоею, / юже на Кресте претерпел еси телесне, / благоутробия ради многаго.

[Ты всецело всего меня воспринял, / чрез неслиянное соединение / даруя мне, Боже мой, всецелое спасение страданиями Своими, / которые на Кресте Ты претерпел во плоти, / по великому милосердию.]

Твои ученицы зряще отверзен гроб Твой, / и богоносныя плащаницы испражнены воскресением Твоим, / с ангелом глаголаху: воистинну воста Господь.

[Ученики Твои, видя Твой гроб открытым / и пустыми вмещавшие Бога пелены / после воскресения Твоего, / вместе с Ангелом возглашали: / «Поистине восстал Господь!»]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Единице убо Божественнаго Существа, но Ипостасьми Троице, / вси вернии покланяющеся, / в неслиянных Ипостасех Равносильную Единочестную / ныне благочтуще величаем.

[Единству Божественного существа, / но Троице Ипостасей, / все мы, верные, поклоняемся, / в неслиянных Ипостасях равносильной и равной честью, / и Ее благоговейно величаем.]

Стихиры воскресные на хвалитех, глас 4-й:

Крест претерпевый и смерть, / и воскресый из мертвых, Всесильне Господи, / славим Твое Воскресение.

[Крест претерпевший и смерть / и воскресший из мертвых, всесильный Господи! / Прославляем Твое воскресение.]

Крестом Твоим, Христе, / от древния клятвы свободил еси нас, / и смертию Твоею / естество наше мучащаго диавола упразднил еси: / востанием же Твоим радости вся исполнил еси. / Темже вопием Ти: / воскресый из мертвых, Господи, слава Тебе.

[Крестом Своим, Христе, / Ты от древнего проклятия освободил нас; / и смертию Своею / диавола, естество наше мучившего, бессильным явил / и воскресением Своим радости всё исполнил. / Потому мы взываем Тебе: / «Воскресший из мертвых, Господи, слава Тебе!»]

Твоим Крестом, Христе Спасе, / настави нас на истину Твою, / и избави нас от сетей вражиих, / воскресый из мертвых, / возстави ны падшыяся грехом, / простер руку Твою, Человеколюбче Господи, / молитвами святых Твоих.

[Своим Крестом, Христе Спаситель, / наставь нас на истину Твою / и избавь нас от сетей врага. / Воскресший из мертвых! / Воскреси нас, падших грехом, / простри нам руку Твою, человеколюбивый Господи, / по молитвам святых Твоих.]

Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Преблагословена еси, Богородице Дево, Воплощшим бо ся из Тебе ад пленися, Адам воззвася, клятва потребися, Ева свободися, смерть умертвися, и мы ожихом. Тем воспевающе вопием: благословен Христос Бог, благоволивый тако, слава Тебе.

[Преблагословенна Ты, Богородица Дева, ибо Воплотившимся от Тебя ад пленен, Адам из него возвращен, проклятие лишилось силы, Ева освобождена, смерть умерщвлена и мы исполнились жизни. Потому, воспевая, взываем: «Благословен Христос Бог, так благоволивший, слава Тебе!»]

Тропарь воскресный

Воскрес из гроба и узы растерзал еси ада, разрушил еси осуждение смерти, Господи, вся от сетей врага избавивый; явивый же Себе апостолом Твоим, послал еси я на проповедь, и теми мир Твой подал еси вселенней, Едине Многомилостиве.

[Воскреснув из гроба, Ты расторг и оковы ада, отменил осуждение на смерть, Господи, всех от сетей врага избавив; явившись же Апостолам Твоим, Ты их послал на проповедь и через них мир даровал вселенной, Единый Многомилостивый.]

Окончание, конец

← Всенощная и Литургия. Глас 3-й         Всенощная и Литургия. Глас 5-й →

Воскресные и праздничные Богослужения. Рубрика

На главную страницу сайта